نرم افزارهای بسیار کم یاب و فوق العاده، فروش کالا از جمله لباس زنانه، لباس مردانه، تی شرت مردانه، زنانه، لباس بچه گانه، فروش لوازم بهداشتی و...با تخفیف ویژه

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 808
  • بازدید دیروز : 580
  • بازدید کل : 3461348

پیوند ها

آمار بازدید سایت

تعیین میزان تأثیر مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی بر همکاري هاي دانشگاه


تعیین میزان تأثیر مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی بر همکاري هاي دانشگاه

رساله دکتری، تعیین میزان تأثیر مؤلفههاي مدیریت آموزش عالی بر همکاري هاي دانشگاه و صنعت: ارائه مدلی مفهومی

رسالۀ دکتراي رشته مدیریت آموزش عالی

فهرست مطالب

چکیده .................................................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 بیان مسأله . ...................................................................................................................................... 4
2-1 اهمیت و ضرورت تحقیق .............................................................................................................. 6
3-1 اهداف تحقیق ................................................................................................................................. 8
4-1 سؤالات تحقیق ............................................................................................................................................ 9
5-1 تعاریف نظري و عملیاتی ............................................................................................................... 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینۀ تحقیق
1-2 قسمت اول : پیشینۀ تحقیق در جهان . ......................................................................................... 13
1-1-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاري سازي نتایج تحقیقات صنایع در خارج از ایران
(پیشینه موضوعی) ................................................................................................................................. 13
2-1-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان . ............................................................................................ 16
2-2 قسمت دوم : پیشینۀ تحقیق در ایران .......................................................................................... 30
1-2-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاري سازي تحقیقات در صنایع در ایران
(پیشینه موضوعی) ................................................................................................................................. 30
2-2-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در ایران ............................................................................................... 33
3-2 قسمت سوم : مبانی نظري تحقیق ............................................................................................... 40
1-3-2 همکاري دانشگاه و صنعت . ...................................................................................................... 40
2-3-2 همکاري دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در غرب . ......................................................... 41
3-3-2 ارتباط دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در ایران .............................................................. 42
4-3-2 دستاورد تعامل دانشگاه و صنعت در امریکا و انگلستان ......................................................... 42
5-3-2 ارتباط صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه و نقش آن در توسعه ملی ..................................... 45
6-3-2 ارتباط دانشگاهها با صنایع کوچک و متوسط ........................................................................... 46
ح
7-3-2 جهانی شدن اقتصاد و هدف گذاري آموزش عالی به سمت تولید دانش کاربردي .................. 47
8-3-2 ظهور دانشگاههاي جدید به منزله مغز جامعه هوشمند و پاسخگو به نیازهاي علمی بازار ..... 49
9-3-2 تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایع ..................... 50
10-3-2 آموزش از راه دور و نقش آن در ارائه خدمات به صنایع....................................................... 50
11-3-2 ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش . ........................................................................................ 50
12-3-2 تفاوت در انتقال تکنولوژي از دانشگاه به صنایع دانش محور و صنایع توسعه محور در
دانشگاههاي هلند .................................................................................................................................................. 51
13 مشکلات موجود در مدل صنایع توسعه محور و مدل صنایع دانش محور ......................... 51 -3-2
14-3-2 همکاریهاي علمی بینالمللی آموزش عالی و کمک به کاهش فاصله میان دانش
و فناوري صنعتی ................................................................................................................................... 52
15-3-2 اهداف آموزش عالی و ارتباط آن با اقتصاد بازار . ................................................................... 52
16-3-2 اهمیت کارآیی بیرونی آموزش عالی در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادي ....................... 52
17-3-2 روشهاي تشویقی دولت براي برقراري ارتباط دانشگاه و صنعت ........................................ 53
18-3-2 انواع مدل هاي حمایتی دولت از صنایع کوچک و متوسط . ................................................... 56
19-3-2 پشتیبانی و توسعۀ بنگاههاي اقتصادي .................................................................................... 57
20-3-2 تفاوتهاي فرهنگی میان دانشگاه و صنعت . ......................................................................... 58
21-3-2 قوانین و مجموعه مبانی اخلاقی همکاري با صنعت . ............................................................ 59
22-3-2 مالکیت فکري چیست؟ ........................................................................................................ 60
23-3-2 اهمیت مالکیت فکري در اقتصاد بازار .................................................................................. 60
24-3-2 کنترل مالکیت فکري و خلق دانش دردانشگاههاي انگلستان . ............................................... 61
25-3-2 وضعیت مالکیت فکري در ایران . .......................................................................................... 61
26-3-2 اهداف سازمان جهانی مالکیت معنوي . ................................................................................... 62
27-3-2 اهداف تنظیم آییننامه مالکیت فکري در دانشگاه ها ............................................................ 62
28-3-2 مدیریت مالکیت فکري در ارتباط دانشگاه و صنعت . ........................................................... 63
29-3-2 خطر و سرمایه در معرض خطر در پروژه هاي تحقیقاتی دانشگاه و صنعت ........................ 63
30-3-2 رازداري یا انتشار نتایج تحقیقات از دیدگاه صنایع و دانشگاه ها . .......................................... 64
31-3-2 نقش واسطهها در ارتباط دانشگاه و صنعت ........................................................................... 65
32-3-2 الگوي توسعۀ ارتباط دانشگاه و صنعت.................................................................................. 66
ط
1-32-3-2 وظایف و ساختارهاي سازمانی واسطه داخلی . .................................................................. 66
2-32-3-2 وظایف و ساختار سازمانی واسطه خارجی ....................................................................... 67
33-3-2 نقش واسطههاي خارجی غیرمتمرکز در ارتباط میان دانشگاه و صنعت . ................................ 67
34-3-2 مدیریت و استقلال واسطه ها و کنترل آنها در تعامل دانشگاه و صنعت ................................ 67
35-3-2 مدیریت مالی ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در بهبود این تعامل ................................. 68
36-3-2 رویکردهاي تعیین هزینه و قیمت گذاري خدمات دانشگاه به صنعت ................................... 70
37-3-2 توزیع درآمد حاصل از فعالیتهاي ارتباط با صنعت ............................................................. 70
38-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از تجاري کردن حق اختراعها و حق امتیازها . ............................... 71
39-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از هزینههاي بالاسري(سربار) یا مازاد درآمد ایجاد شده .............. 71
40-3-2 مدیریت کارکنان در ارتباط دانشگاه و صنعت . ....................................................................... 72
41-3-2 استخدام کارکنان و مدیریت منابع انسانی . .............................................................................. 73
42-3-2 مدل ها و انواع پاداشها . ........................................................................................................ 74
1-42-3-2 پاداشهاي مالی . ................................................................................................................. 75
2-42-3-2 ارتقاء . ................................................................................................................................. 75
3-42-3-2 پاداشهاي غیرمالی ............................................................................................................ 76
43-3-2 کارآفرینی دانشگاهی: بررسی ظهور سرمایه گذاري در شرکتهاي انشعابی دانشگاهی ....... 76
44-3-2 مقیاسی براي ارزیابی جهتگیري کارآفرینی در دانشگاهها .................................................... 77
45-3-2 مدل ساختاري کارآفرینی دانشگاهی ..................................................................................... 78
46-3-2 کارآفرینی . ............................................................................................................................... 79
47-3-2 اجزاي نظام ملی نوآوري ........................................................................................................ 80
48-3-2 بنیانهاي اجتماعی نوآوري در کانادا و نقش برنامههاي تحقیقاتی دانشگاهی بر نوآوري . ... 81
49-3-2 پاركهاي علمی، حلقه ضروري زنجیرة نوآوري در صنعت و بازار ..................................... 82
50-3-2 نقش پاركهاي علمی و فناوري در تبدیل پژوهش به دانایی و کاربرد آن در اقتصاد .......... 83
51-3-2 پاركهاي تحقیقاتی و پژوهشی در تعامل دانشگاهها و صنایع ............................................... 85
52-3-2 وضعیت پارکهاي علمی و فناوري در ایران . ........................................................................... 86
53-3-2 بررسی اثر مجاورت جغرافیایی و کیفیت دانشگاه در همکاري دانشگاه و صنعت
در انگلستان ........................................................................................................................................... 87
54-3-2 پیشنیازهاي توسعه علمی در ایران ........................................................................................ 88
ي
55-3-2 دانستنیهاي ضروري قبل از انجام پروژه هاي پژوهشی دانشگاه و صنعت . ......................... 88
56-3-2 جایگاه تجاري سازي تحقیقات در فرآیند نوآوري ............................................................... 91
57-3-2 تجاري سازي تحقیقات و اهمیت آن .................................................................................... 92
58-3-2 روشهاي تجاري سازي......................................................................................................... 92
59-3-2 مراحل تجاري سازي تحقیق ................................................................................................. 93
60-3-2 چالشها و مشکلات تجاري سازي تحقیقات . ...................................................................... 94
61-3-2 تعیین میزان و قابلیت تجاري شدن پژوهشها ....................................................................... 96
62-3-2 بررسیهاي مختلف در تجاري کردن تحقیقات دانشگاهی و صنعت . ................................... 98
63-3-2 تجاري سازي و انتخاب دقیق پروژهها در تعامل میان دانشگاه و صنعت ............................ 100
64-3-2 انتخاب پروژه تحقیقاتی مناسب، تسریع در تجاري شدن یافتههاي پژوهش ....................... 101
65-3-2 ارزیابی پتانسیل تجاري- چک لیست امتیازبندي پروژه ها در اولویت بندي تجاري شدن
تحقیقات دانشگاهی . ............................................................................................................................. 101
66-3-2 اصول پیش نیاز تجاري سازي تحقیقات در آمریکاي شمالی ............................................... 101
67-3-2 عوامل عمده کلیدي قابل توجه در تجاري شدن یافته هاي پژوهشی در صنعت . ................ 103
68-3-2 روشهاي پیشبینی فروش در تجاري شدن یافته هاي پژوهش ........................................... 105
1-68-3-2 روش هاي کیفی پیش بینی فروش ................................................................................... 105
2-68-3-2 روشهاي کمی پیشبینی فروش....................................................................................... 105
69-3-2 نقش دانشگاه در انتقال موثر و کارآمد اطلاعات علمی . ....................................................... 110
70-3-2 دسته بندي دانشگاهها براساس انجام پروژههاي مشترك با صنایع ........................................ 111
71-3-2 چه چیزهایی دانشمندان دانشگاهی را به اشتغال در تجاريسازي تحقیق ترغیب میکند؟ .. 113
72-3-2 آیا نشر مشترك صنعت و دانشگاه به ارتقاء فعالیت تجاري سازي فناوري دانشگاه منتج
می گردد؟ . ........................................................................................................................................... 114
73-3-2 مطالعه تطبیقی انتقال تکنولوژي دانشگاهی به صنعت در آلمان و چین ............................... 117
4-2 ابعاد و مؤلفهاي مستخرجه از مبانی نظري و پیشینۀ تحقیق . .................................................... 118
ك
فصل سوم: روششناسی تحقیق
1-3 روش تحقیق . ................................................................................................................................ 123
2-3 جامعه آماري ................................................................................................................................ 123
3-3 نمونه آماري و روش نمونه گیري و حجم نمونه ......................................................................... 123
4-3 ابزار گردآوري دادهها و روایی و اعتبار . ....................................................................................... 128
1-4-3 مصاحبه . ................................................................................................................................... 129
2-4-3 طراحی و ارزیابی پرسشنامه..................................................................................................... 129
5-3 روشهاي تجزیه و تحلیل دادهها ................................................................................................. 131
6-3 مراحل اجرایی تحقیق ................................................................................................................. 132
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1-4 توصیف آماري ویژگی هاي پاسخ دهندگان . ................................................................................ 134
1-1-4 سطح تحصیلات ...................................................................................................................... 135
2-1-4 سال هاي خدمت ..................................................................................................................... 136
3-1-4 وضعیت متغیرهاي تحقیق . ....................................................................................................... 137
1-3-1-4 وضعیت متغیر عوامل ساختاري .......................................................................................... 138
2-3-1-4 وضعیت متغیر عوامل فرهنگی – اجتماعی ......................................................................... 139
3-3-1-4 وضعیت متغیر عوامل آموزشی ............................................................................................ 140
4-3-1-4 وضعیت متغیر عوامل مدیریتی ............................................................................................ 141
5-3-1-4 وضعیت متغیر عوامل مالی .................................................................................................. 142
4-1-4 نمودار راداري متغیرهاي تحقیق ............................................................................................. 143
2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤالات تحقیق . ................................................................... 144
1-2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال اول تحقیق ............................................................ 144
1-1-2-4 تحلیل عاملی اکتشافی ......................................................................................................... 144
2-2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال دوم تحقیق . ........................................................... 155
1-2-2-4 تحلیل عاملی تأییدي ........................................................................................................... 155
3-2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال سوم تحقیق . .......................................................... 168
4-2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال چهارم تحقیق . ....................................................... 169
ل
5-2-4 تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباط با سؤال پنجم تحقیق . ......................................................... 173
فصل پنجم: جمع بندي ، یافته هاي پژوهش، بحث و تفسیر و نتیجه گیري
1-5 جمع بندي . .................................................................................................................................. 177
2-5 یافته هاي تحقیق و ارائه مدل . ...................................................................................................... 178
1-2-5 یافته هاي تحقیق در رابطه با سؤال اول . .................................................................................. 178
2-2-5 یافته هاي تحقیق در رابطه با سؤال دوم تحقیق ....................................................................... 181
3-2-5 یافته هاي تحقیق در رابطه با سؤال سوم تحقیق ...................................................................... 184
4-2-5 یافته هاي تحقیق در رابطه با سؤال چهارم تحقیق . .................................................................. 186
5-2-5 یافته هاي تحقیق در رابطه با سؤال پنجم تحقیق ..................................................................... 187
3-5 یافته هاي جانبی تحقیق................................................................................................................ 188
1-3-5 سطح تحصیلات ...................................................................................................................... 189
2-3-5 سال هاي خدمت ..................................................................................................................... 189
3-3-5 وضعیت متغیرهاي تحقیق . ....................................................................................................... 190
4-3-5 نمودار راداري متغیرهاي تحقیق .............................................................................................. 191
4-5 بحث و تفسیر یافته هاي تحقیق و ارائه مدل نهایی .................................................................... 192
1-4-5 بحث و تفسیر یافته هاي سؤال پژوهشی اول .......................................................................... 192
2-4-5 بحث و تفسیر یافته هاي سؤال پژوهشی دوم ........................................................................ 198
3-4-5 بحث و تفسیر یافته هاي سؤال پژوهشی سوم . ........................................................................ 216
4-4-5 بحث و تفسیر یافته هاي سؤال پژوهشی چهارم...................................................................... 218
5-4-5 بحث و تفسیر یافته هاي سؤال پژوهشی پنجم . ....................................................................... 224
5-5 تفسیر یافته هاي جانبی پژوهش . ................................................................................................ 226
1-5-5 سطح تحصیلات ...................................................................................................................... 226
2-5-5 سال هاي خدمت ..................................................................................................................... 227
3-5-5 وضعیت متغیرهاي تحقیق . ....................................................................................................... 227
4-5-5 نمودار راداري متغیرهاي تحقیق .............................................................................................. 229
6-5 نتیجه گیري ................................................................................................................................. 231
7-5 محدودیت هاي تحقیق ............................................................................................................... 236
م
8-5 پیشنهادهاي حاصل از نتایج تحقیق . ............................................................................................ 236
9-5 توصیه هاي کاربردي . .................................................................................................................. 238
10-5 پیشنهادهایی براي پژوهش هاي بعدي . ...................................................................................... 241
منابع و مآخذ
منابع فارسی . ........................................................................................................................................ 244
منابع انگلیسی ....................................................................................................................................... 250
ضمائم . .................................................................................................................................................. 254
چکیده انگلیسی
ن
فهرست جداول
عنوان صفحه
1 : ارزشهاي سنتی و ارزشهاي تجاري دانشگاهی ........................................................... 16 - جدول 2
2 : رابطۀ تحقیقاتی دانشگاه ها و صنایع .............................................................................. 31 - جدول 2
3 : مکانیسمهاي ارتباطی دسته اول در دانشگاه هاي ایران .................................................. 32 - جدول 2
4 : مکانیسمهاي اثربخش ارتباط دانشگاه و صنایع . ............................................................. 32 - جدول 2
5 : فرآیند یادگیري و منافع از ارتباط با دانشگاهها . .............................................................. 43 - جدول 2
6 : تناسب ارزیابی شرکتها در منافع (متوسط، خوب و مهم)............................................ 44 - جدول 2
7 : مقایسه نگرش دانشگاه به تحقیق و نگرش صنعت به تحقیق ........................................ 58 - جدول 2
8 : سهامداران اصلی در انتقال دانش علمی ........................................................................ 110 - جدول 2
9 : روابط میان دانشگاهها و پروژههاي مشترك با صنعت . .................................................. 111 - جدول 2
10 : روند تئوريها براي تشریح فرآیند همکاري زایشی(انشعابی) دانشگاه با صنعت ....... 112 - جدول 2
11 : مولفههاي استخراج شده از ادبیات تحقیق . ................................................................ 119 - جدول 2
1 : لیست نمونه دانشگاه هاي منتخب . ................................................................................ 125 - جدول 3
2 : لیست نمونه صنایع انتخاب شده . .................................................................................. 126 - جدول 3
1 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات . .......................................................... 135 - جدول 4
2 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال هاي خدمت ................................................ 136 - جدول 4
3 : آماره هاي یک نمونه اي عوامل ساختاري .................................................................... 138 - جدول 4
4 : آزمون تک نمونه اي عوامل ساختاري ........................................................................... 138 - جدول 4
5 : آماره هاي تک نمونه اي عوامل فرهنگی – اجتماعی ................................................... 138 - جدول 4
6 : آزمون تک نمونه اي عوامل فرهنگی – اجتماعی .......................................................... 140 - جدول 4
7 : آماره هاي یک نمونه اي عوامل آموزشی ...................................................................... 140 - جدول 4
8 : آزمون یک نمونه اي عوامل آموزشی ............................................................................ 141 - جدول 4
9 : آماره هاي یک نمونه اي عوامل مدیریتی ...................................................................... 141 - جدول 4
10 : آزمون یک نمونه اي عوامل مدیریتی .......................................................................... 142 - جدول 4
11 : آماره هاي یک نمونه اي عوامل مالی .......................................................................... 142 - جدول 4
12 : آزمون یک نمونه اي عوامل مالی ................................................................................ 143 - جدول 4
13 : آزمون کایزر میر و اوکلین بارتلت .............................................................................. 146 - جدول 4
س
14 : جدول اشتراکات ......................................................................................................... 147 - جدول 4
15 : جدول کل واریانس تبیین شده ................................................................................... 149 - جدول 4
16 : ماتریس چرخش یافته عاملی متغیرهاي مستقل .......................................................... 150 - جدول 4
17 : آزمون کایزر میر و اوکلین بارتلت . ............................................................................... 151 - جدول 4
18 : جدول اشتراکات جامعه صنعت .................................................................................. 152 - جدول 4
19 : جدول کل واریانس تبیین شده ................................................................................... 153 - جدول 4
20 : ماتریس چرخش یافته (واریماکس) عاملی متغیرهاي مستقل ..................................... 154 - جدول 4
21 : شاخص هاي برازش مدل ......................................................................................... 175 - جدول 4
1 : شاخص هاي برازش مدل ............................................................................................. 188 - جدول 5
2 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات . .......................................................... 189 - جدول 5
3 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال هاي خدمت ................................................ 189 - جدول 5
4 : میزان اهمیت و رتبه بندي شاخص هاي مؤثر در جامعه دانشگاهی بر حسب ضریب - جدول 5
استاندارد تحلیل عاملی مرتبه دوم . ....................................................................................................... 204
5 : میزان اهمیت و رتبه بندي شاخص هاي مؤثر در جامعه صنعت بر حسب ضریب - جدول 5
استاندارد تحلیل عاملی مرتبه دوم ...................................................................................................... 210
1 : شاخص هاي برازش مدل.............................................................................................. 225 - جدول 5
2 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات ........................................................... 226 - جدول 5
3 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال هاي خدمت ................................................ 227 - جدول 5
ع
فهرست اشکال
عنوان صفحه
1 : مدل مارپیچ سه گانه دانشگاه – صنعت – دولت ............................................................. 14 - شکل 2
2 : چرخۀ تحقیقات از دانشگاه تا صنعت . ............................................................................. 85 - شکل 2
3 : انگیزش علمی و اشتغال تجاري: یک چارچوب مفهومی ............................................... 114 - شکل 2
3 : نمودار راداري متغیرهاي تحقیق . ..................................................................................... 143 - شکل 4
1 : مدل اندازه گیري مرتبه اول مولفه هاي دانشگاه در حالت تخمین استاندارد . ................ 157 - شکل 4
2 : مدل اندازه گیري مرتبه اول مولفه هاي دانشگاه در حالت اعداد معناداري ................... 158 - شکل 4
3 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي دانشگاه در حالت تخمین استاندارد ................ 160 - شکل 4
4 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي دانشگاه در حالت اعداد معناداري ................... 161 - شکل 4
5 : مدل اندازه گیري مرتبه اول مؤلفه هاي صنعت در حالت تخمین استاندارد . ................. 163 - شکل 4
6 : مدل اندازه گیري مرتبه اول مؤلفه هاي صنعت در حالت اعداد معناداري . .................... 164 - شکل 4
7 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي صنعت در حالت تخمین استاندارد . ................. 166 - شکل 4
8 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي صنعت در حالت اعداد معناداري .................... 167 - شکل 4
9 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي دانشگاه در حالت تخمین استاندارد ............... 170 - شکل 4
10 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي صنعت در حالت تخمین استاندارد ............... 171 - شکل 4
11 : شکل کلی مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی مؤثر برروابط میان صنعت ودانشگاه ...... 172 - شکل 4
12 : مدل اولیه استخراج شده از تحقیق . .............................................................................. 173 - شکل 4
1 : شکل کلی مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی مؤثر بر روابط میان صنعت و دانشگاه . ..... 186 - شکل 5
2 : مدل اولیه استخراج شده از تحقیق .................................................................................. 187 - شکل 5
3 : نمودار راداري متغیرهاي تحقیق .......................................................................... 230 و 192 - شکل 5
4 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي دانشگاه در حالت تخمین استاندارد ................ 200 - شکل 5
5 : مدل اندازه گیري مرتبه دوم مؤلفه هاي صنعت در حالت تخمین استاندارد . ................. 202 - شکل 5
6 : میزان اهمیت و اولویت بندي مؤلفههاي مشترك از دیدگاه دانشگاه ............................... 233 - شکل 5
7 : میزان اهمیت و اولویت بندي مؤلفههاي مشترك از دیدگاه صنعت ................................ 235 - شکل 5
ف
فهرست نمودارها و مدل ها
عنوان صفحه
1 : نحوة تعامل دانشگاه و صنعت ........................................................................................ 53 - نمودار 2
1 : مدل ساختاري کارآفرینی . .................................................................................................. 78 - مدل 2
2 : انتقال دانش . ...................................................................................................................... 110 - مدل 2
3 : مراحل تغییر شکل دانشگاه به صورت دانشگاه کارآفرین .................................... 116 - مدل تیجسن 2
1 : مراحل اجرایی پژوهش.................................................................................................. 132 - نمودار 3
1 : نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات .......................................................... 135 - نمودار 4
2 : نمودار فراوانی پاسخگویان بر حسب سالهاي خدمت .................................................. 137 - نمودار 4
1 : مدل نهایی استخراج شده از اطلاعات تحقیق . .................................................................. 219 - مدل 5

چکیده
١
در جهان توسعه یافته امروزي شکل دانشگاهها تغییرات زیادي یافته است و از شکل سنتی صرف به انعطاف پذیر، جامعه نگر و صنعت گرا تغییر پیدا کرده است. دانشگاه هایی که خواسته ها و نیازهاي صنایع و جامعه را در نظر می گیرند و پاسخگوي این نیازها هستند، بهتر می توانند به حیات خود ادامه دهند، دانش خود را کاربردي کنند و براي جامعۀ خود مفید باشند. این پژوهش با هدف " تعیین میزان تأثیر مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی بر همکاریهاي دانشگاه و صنعت و ارائه مدلی مفهومی " انجام شد.

پژوهش حاضر کاربردي و از نوع همبستگی است. جامعۀ آماري از دو گروه از دانشگاهها و صنایع بزرگ مستقر در کلان شهر تهران تشکیل شده بود. گروه اول را دانشگاههاي مستقر در کلان شهر تهران شامل دانشگاههاي دولتی ( 25 دانشگاه)، آزاد اسلامی ( 19 واحد)، جامع علمی کاربردي 79 واحد) و پیام نور ( 18 واحد) - جمعاً 141 دانشگاه- و گروه دوم را 63 کارخانه و شرکت صنعتی ) کلان شهر تهران- که با دانشگاه ها ارتباط و همکاري متقابل داشتند- تشکیل می دادند. از این میان
21 دانشگاه انتخاب و 63 شرکت صنعتی تمام شماري شدند.

با مراجعه به دانشگاه ها وصنایع نمونه به ترتیب 100 و 120 پرسشنامه قابل استفاده گرد آوري گردید. در این پژوهش از مصاحبه براي تعیین چارچوب کار و مشخص کردن مؤلفه ها و سازهاي مهم استفاده شد که به روشن شدن بهتر مسیر حرکت تحقیق انجامید. سؤالات مصاحبه ها درباره چیستی مؤلفه هاي مدیریت آموزش عالی و تعیین میزان تأثیر و اهمیت هر کدام از این مؤلفه ها بر همکاري هاي میان دانشگاه و صنعت بودند.

 

 


مبلغ واقعی 25,000 تومان    14% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 21,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 487

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

پاسخنامه کتاب Introductory Steps to Understanding

کتاب‌های Steps to Understanding یکی از مهمترین و پرکاربردترین منابعی است که از سال‌های دور توسط زبان‌آموزان برای تقویت مهارت خواندن، شنیداری و واژگان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مجموعه شامل 4 سطح است که در یک کتاب قرار گرفته است.   تمامی درس‌های این مجموعه به صورت ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی نهم

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت پدافند غیرعامل درس 10 آمادگی دفاعی پایه نهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 27   همراه با پاسخ فعالیت ها     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   بکارگریی تم های متنوع، ... ...

دانلود کتاب صوتی نظریه های کلاسیک جامعه شناسی تیم دیلینی

نسخه صوتی نظریه های کلاسیک جامعه شناسی نوشته تیم دیلینی ترجمه: بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی حجم: 390 مگابایت   ... ...

پاورپونت درس دوازدهم فارسی اتفاق ساده

پاورپونت درس دوازدهم فارسی اتفاق ساده  ... ...

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

پاسخنامه فصل یک راهنمای شیمی دوازدهم

این فایل شامل پاسخ برخی تستهای فصل یک راهنمای معلم کتاب شیمی دوازدهم میباشد . شماره تست هایی که پاسخ داده شده است 12-13-14-15-17-18-19-22-27-28-31-32-40-33-36-37-41 کتاب راهنمای معلم شیمی دوازدهم یکی از منابع آزمون دبیری شیمی آموزش و پرورش است این فایل به صورت دست نویس ... ...

moballegh1149@gmail.com

نرم افزارها، کتاب ها و جزوه های نایاب

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما