پیوند ها
آمار بازدید سایت
چکیده
سرمایه اجتماعی موضوعی بین رشته اي است که در سال هاي اخیر به طور روز افزونی مورد توجه صاحب
نظران حوزه هاي مختلف علوم، به ویژه حوزه مدیریت و اقتصاد قرار گرفته است. در این میان نیز سازمان
هایی مانند سازمان آموزش و پرورش می تواند از طریق ایجاد، تقویت و گسترش این سرمایه هاي ناملموس
اما ارزشمند، اثربخشی و کارایی خود را بهبود بخشند.از این رو، هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط
بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان می باشد.روش پژوهش،
توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماري این پژوهش کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان
1389 می باشد که تعداد آن ها 1108 نفر است. روش نمونه گیري ، تصادفی طبقه - کردستان در سال 90
اي است وبراي انتخاب از بین ادارات آموزش و پرورش استان که داراي 16 منطقه آموزشی بود از روش
نمونه گیري خوشه اي استفاده شد که حجم نمونه 286 نفرمی باشد.ابزار گردآوري داده ها و اطلاعات
شامل دو پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري است که اعتبار آن ها با روش آلفاي کرونباخ به
0تعیین شد.در این پژوهش میزان سرمایه اجتماعی با ابعاد سه گانه آن یعنی بعد / 0 و 806 / ترتیب 798
ساختاري،بعد شناختی و بعد ارتباطی مورد اندازه گیري قرار گرفت و ارتباط هر یک از این ابعاد با سرمایه
فکري از طریق ضریب همبستگی پیرسون، براي سنجش میزان سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري از طریق
تک گروهی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. T آزمون
نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها حاکی از آن است که:
-1 بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط مثبت و معنی
داري وجود دارد.
-2 بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت و معنی داري وجود دارد.
-3 بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت و معنی داري وجود دارد.
-4 بین بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت ومعنی داري وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش ....................................................................................................... 1
-1-1 مقدمه ....................................................................................................................... 2
-2-1 بیان مساله ................................................................................................................... 3
-3-1 ضرورت و اهمیت مساله ................................................................................................... 5
-4-1 اهداف پژوهش ............................................................................................................ 7
-1-4-1 هدف اصلی پژوهش ................................................................................................ 7
-2-4-1 اهداف فرعی ........................................................................................................ 7
-5-1 پرسش هاي پژوهش ....................................................................................................... 7
-1-5-1 پرسش اصلی پژوهش ........................................................................................... 7
-2-5-1 پرسش هاي فرعی پژوهش ...................................................................................... 7
-6-1 فرضیه هاي پژوهش ........................................................................................................ 8
-1-6-1 فرضیه اصلی ..................................................................................................... 8
-2-6-1 فرضیات فرعی ................................................................................................... 8
-7-1 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ....................................................................................... 8
-1-7-1 تعریف مفهومی سرمایه اجتماعی .................................................................................. 8
-2-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه اجتماعی .................................................................................. 8
-3-7-1 تعریف مفهومی سرمایه فکري ..................................................................................... 9
-4-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه فکري ..................................................................................... 9
-5-7-1 تعریف مفهومی سرمایه انسانی ...................................................................................... 9
-6-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه رابطه اي( مشتري ) ....................................................................... 9
-7-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه ساختاري ................................................................................ 10
-8-7-1 تعریف عملیاتی عنصر ساختاري ................................................................................. 10
-9-7-1 تعریف مفهومی روابط شبکه اي ................................................................................. 10
-10-7-1 تعریف عملیاتی پیکربندي روابط شبکه اي .................................................................... 10
-11-7-1 تعریف عملیاتی سازمان مناسب ................................................................................ 10
-12-7-1 تعریف عملیاتی عنصر شناختی ................................................................................. 11
-13-7-1 تعریف عملیاتی زبان و کدهاي مشترك....................................................................... 11
-14-7-1 تعریف عملیاتی حکایات مشترك ............................................................................. 11
ب
-15-7-1 تعریف عملیاتی عنصر رابطه اي ................................................................................ 11
-16-7-1 تعریف مفهومی اعتماد ......................................................................................... 11
-17-7-1 تعریف مفهومی الزامات و انتظارات ........................................................................... 11
-18-7-1 تعریف مفهومی هویت.......................................................................................... 12
-8-1 قلمرو پژوهش ........................................................................................................... 12
-1-8-1 قلمرو مکانی پژوهش ............................................................................................. 12
-2-8-1 قلمرو زمانی پژوهش .............................................................................................. 12
-9-1 جمع بندي و نتیجه گیري ................................................................................................ 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش ......................................................................................... 13
-1-2 مقدمه ..................................................................................................................... 14
-2-2 سرمایه در مفهوم کلاسیک و جدید .................................................................................... 14
-3-2 تعاریف ارائه شده از سرمایه اجتماعی .................................................................................. 16
-1-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بوردیو .......................................................................... 16
-2-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمزکلمن .......................................................................... 17
-3-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پاتنام ......................................................................... 19
-4-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه نان لین ............................................................................... 21
-5-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه فرانسیس فوکویاما .................................................................. 22
-4-2 تعاریف دیگر از سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 24
-5-2 تبار شناسی و زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ........................................................................... 26
-6-2 بررسی نظریه هاي پیرامون سرمایه اجتماعی ............................................................................ 28
-1-6-2 عوامل ساخت سرمایه اجتماعی .................................................................................. 28
-1-1-6-2 عوامل نهادي ............................................................................................... 29
-2-1-6-2 عوامل خودجوش .......................................................................................... 29
-3-1-6-2 عوامل بیرونی .............................................................................................. 30
-4-1-6-2 عوامل طبیعی ............................................................................................... 30
-2-7-2 تئوري هاي سرمایه اجتماعی .................................................................................... 31
-1-2-7-2 تئوري پیوندهاي ضعیف .................................................................................. 31
-2-2-7-2 تئوري شکاف ساختاري .................................................................................. 31
-3-2-7-2 تئوري منابع اجتماعی ..................................................................................... 32
-8-2 نشانه هاي ضعف سرمایه اجتماعی در سازمان .......................................................................... 33
ج
-9-2 مدلهایی براي سنجش سرمایه اجتماعی ................................................................................. 33
-1-9-2 مدل کیفی سرمایه اجتماعی ...................................................................................... 33
-2-9-2 مدل کمی براي اندازه گیري سرمایه اجتماعی .................................................................. 37
-10-2 مزایاي سرمایه اجتماعی ................................................................................................ 38
-11-2 خطرات ناشی از بکار گیري سرمایه اجتماعی ........................................................................ 39
-12-2 معرفی مدل هاي مختلف سرمایه اجتماعی ............................................................................ 40
40 .......................................................... ( -1-12-2 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال ( 1998
40 .............................................. ( -2-12-2 مدل سرمایه اجتماعی و ایجاد ارزش تساي و گوشال ( 1998
41 ..................................................................... ( -3-12-2 مدل سرمایه اجتماعی پاکستون ( 1999
-4-12-2 مدل ساختاري سرمایه اجتماعی پاتنام و کلمن................................................................ 42
43 ........................................................................( -5-12-2 مدل سرمایه اجتماعی استون ( 2001
43 ...................................................................... ( -6-12-2 مدل سرمایه اجتماعی هدسون ( 2005
-13-2 مدل هاي دیگر سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 45
-12-2 انتخاب مدل مورد استفاده و دلیل انتخاب ............................................................................ 47
-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس مدل هاي ارائه شده .................................................................. 47
-1-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی براساس مدل ناهاپیت و گوشال ....................................................... 47
-1-1-13-2 عنصر ساختاري ......................................................................................... 47
-1-1-1-13-2 روابط شبکه اي................................................................................... 48
-2-1-1-13-2 پیکربندي روابط شبکه اي ........................................................................ 48
-3-1-1-13-2 سازمان مناسب .................................................................................... 48
-2-1-13-2 عنصر شناختی ........................................................................................... 48
-1-2-1-13-2 زبان و کدهاي مشترك ........................................................................... 48
-2-2-1-13-2 حکایات مشترك ................................................................................. 48
-3-1-13-2 عنصر رابطه اي ........................................................................................... 49
-1-3-1-13-2 اعتماد ............................................................................................. 49
-2-3-1-13-2 هنجارها ........................................................................................... 49
-3-3-1-13-2 الزامات و انتظارات ............................................................................... 49
-4-3-1-13-2 هویت ............................................................................................. 49
-2-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس دسته بندي گروه کندي دانشگاه هاروارد .................................. 50
-1-2-13-2 اعتماد ..................................................................................................... 50
د
-2-8-13-2 مشارکت سیاسی ........................................................................................ 50
-3-2-13-2 مشارکت و رهبري مدنی ............................................................................... 50
-4-2-13-2 پیوند هاي اجتماعی غیر رسمی ......................................................................... 51
-5-2-13-2 بخشش و روحیه داوطلبی ............................................................................... 51
-6-2-13-2 مشارکت مذهبی ........................................................................................ 51
-7-2-13-2 عدالت در مشارکت مدنی .............................................................................. 51
-8-2-13-2 تنوع معاشرت ها و دوستی ها ........................................................................... 52
-9-2-13-2 بعد ساختاري ............................................................................................ 52
-10-2-13-2 بعد شناختی ............................................................................................ 52
-11-2-13-2 بعد ارتباطی ............................................................................................ 52
-14-2 اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث هاي سازمان و مدیریت ........................................................... 54
-15-2 تعاریف ارائه شده از سرمایه فکري ................................................................................... 55
-1-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه استوارت ............................................................................. 55
-2-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس ................................................................................. 55
-3-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه ادوینسون و مالون.................................................................... 55
-4-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس و هالند ........................................................................ 55
-5-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه روس و همکاران .................................................................... 56
-16-2 معرفی مدلهاي مختلف سرمایه فکري ................................................................................. 58
-1-16-2 مدل ادوینسون و مالون.......................................................................................... 58
-2-16-2 مدل بروکینگ .................................................................................................. 60
-3-16-2 مدل روس و همکاران .......................................................................................... 61
-4-16-2 مدل استیوارت .................................................................................................. 64
-5-16-2 مدل سالیوان ..................................................................................................... 65
-6-16-2 مدل بونفرر ...................................................................................................... 66
-7-16-2 مدل بنتیس....................................................................................................... 67
-8-16-2 مدل هانس و لاواندال........................................................................................... 68
-9-16-2 مدل لین.......................................................................................................... 69
-17-2 ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل هاي ارائه شده .................................................................... 69
-1-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل ادوینسون و مالون ........................................................... 69
-2-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بروکینگ ................................................................... 70
ه
-3-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل روس و همکاران ........................................................... 70
-4-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل استیوارت .................................................................... 71
-5-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل سالیوان ...................................................................... 71
-6-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بونفرر ....................................................................... 72
-7-17-2 ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل بنتیس ....................................................................... 72
-1-7-17-2 انواع مشتري .............................................................................................. 73
-8-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل هانس و لاواندال ............................................................ 73
-9-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل لین ........................................................................... 73
-18-2 انتخاب مدل مورد استفاده و دلیل انتخاب ............................................................................ 76
-19-2 مدل هاي ارائه شده براي اندازه گیري و گزارش دهی سرمابه فکري ............................................... 77
-20-2 چهار چوب مفهومی پژوهش .......................................................................................... 79
-21-2 پیشینه پژوهش .......................................................................................................... 80
1-21-2 پیشینه سرمایه اجتماعی ........................................................................................... 80
-1-1-21-2 پژوهش هاي داخلی ..................................................................................... 80
-2-1-21-2 پژوهش هاي خارجی .................................................................................... 82
-2-21-2 پیشینه سرمایه فکري ............................................................................................ 84
-1-2-21-2 پژوهش هاي داخلی ..................................................................................... 84
-2-2-21-2 تحقیقات خارجی ........................................................................................ 84
-3-21-2 پیشینه رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري ................................................................. 85
-1-3-21-2 پژوهش هاي داخلی ...................................................................................... 85
-22-2 جمع بندي و نتیجه گیري .............................................................................................. 86
فصل سوم: روش شناسی پژوهش ............................................................................................ 88
-1-3 مقدمه ..................................................................................................................... 89
-2-3 روش پژوهش ............................................................................................................ 89
-3-3 فرایند پژوهش ............................................................................................................ 89
-4-3 جامعه آماري ............................................................................................................. 90
-5-3 حجم نمونه و روش محاسبه ............................................................................................. 90
-6-3 روش نمونه گیري ........................................................................................................ 90
-7-3 ابزار گردآوري ........................................................................................................... 92
-1-7-3 مطالعات کتاب خانه اي .......................................................................................... 92
و
-2-7-3 پژوهش هاي میدانی .............................................................................................. 92
-8-3 روایی و پایایی ........................................................................................................... 92
-1-8-3 پایایی .............................................................................................................. 92
-2-8-3 روایی ( اعتبار ) ................................................................................................... 93
-9-3 تحلیل عاملی ............................................................................................................. 93
-1-9-3 ویژگیهاي لازم ماتریس همبستگی براي تحلیل عاملی .......................................................... 93
-1-1-9-3 ترکیب ماتریس داده ها.................................................................................... 93
-2-1-9-3 حجم نمونه ................................................................................................. 94
-3-1-9-3 شاخص رابطه .............................................................................................. 94
-4-1-9-3 مستقل بودن اندازه گیري .................................................................................. 94
94 ............................................................................................... KMO -5-1-9-3 معیار
-6-1-9-3 مناسب بودن داده ها از طریق آزمون بارتلت ............................................................. 94
-7-1-9-3 معیار درصد تجمعی واریانس ............................................................................. 94
-10-3 تفسیر.................................................................................................................... 94
-11-3 نتایج تحلیل عاملی اکتشافی سرمایه فکري به روش مولفه هاي اصلی .............................................. 95
-12-3 نتایج تحلیل عاملی اکتشافی سرمایه اجتماعی به روش مولفه هاي اصلی ............................................ 98
-13-3 استخراج عامل ها .................................................................................................... 100
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داد هها ...................................................................................... 101
-1-4 مقدمه ................................................................................................................... 102
-2-4 روش هاي آماري مورد استفاده ....................................................................................... 102
-3-4 تحلیل هاي آماري ..................................................................................................... 102
-1-3-4 تحلیل هاي آماري توصیفی .................................................................................... 102
-1-1-3-4 اطلاعات دموگرافیک ................................................................................... 102
-2-3-4 آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها : ............................................................................. 110
110 ............................ (K- S) -1-2-3-4 آزمون کولموگروف اسمیرنوف براي بررسی نرمال بودن متغیر ها
-2-2-3-4 بررسی وضعیت سرمایه فکري سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ............................ 111
-3-2-3-4 بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ........................ 113
-4-4 آزمون فرضیات پژوهش............................................................................................... 116
-1-4-4 فرضیه اصلی ..................................................................................................... 116
-1-1-4-4 برازش مدل رگرسیونی .................................................................................. 117
ز
-2-4-4 فرضیات فرعی .................................................................................................. 119
-1-1-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 120
-2-2-4-4 بعد ساختاري سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و معنی داري در ایجاد سرمایه فکري سازمان آموزش و
پرورش استان کردستان دارد. .......................................................................................... 122
-1-2-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 123
-3-2-4-4 بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و معنی داري در ایجاد سرمایه فکري سازمان آموزش و
پرورش استان کردستان دارد. .......................................................................................... 125
-1-3-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 126
-5-4 جدول معنی داري آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندي ابعاد سرمایه اجتماعی .............................. 128
-6-4 جدول معنی داري آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندي ابعاد سرمایه فکري .................................. 129
-7-4 مدل معادلات ساختاري ............................................................................................... 130
-8-4 تحلیل عاملی تاییدي متغیر هاي پژوهش............................................................................... 131
-9-4 تحلیل عاملی تاییدي ................................................................................................... 131
فصل پنجم: نتیجه گیري و پیشنهادات ..................................................................................... 148
-1-5 مقدمه ................................................................................................................... 149
-2-5 تفسیر نتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش ......................................................... 149
-3-5 فرضیه اصلی ............................................................................................................ 150
-4-5 فرضیه فرعی اول ........................................................................................................ 150
-5-5 فرضیه فرعی دوم ....................................................................................................... 151
-6-5 فرضیه فرعی سوم ...................................................................................................... 152
-7-5 بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی بین کارکنانادارات آموزش و پرورش استان کردستان .......................... 152
-8-5 بررسی وضعیت سرمایه فکري بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان کردستان ........................... 153
-9-5 محدودیت هاي پژوهش ............................................................................................... 153
-10-5 پیشنهادات ............................................................................................................ 154
-1-10-5 پیشنهادات پژوهشی ........................................................................................... 154
-2-10-5 پیشنهادات اجرایی ............................................................................................ 154
پیوست ها ......................................................................................................................... 156
منابع و مآخذ ..................................................................................................................... 162
ح
فهرست جداول
1): تحول نظریه هاي سرمایه ......................................................................................................................... 15 - جدول( 2
2) : تعاریف، اهداف، تحلیل و منافع حاصل از سرمایه اجتماعی..................................................................... 25 - جدول ( 2
3) : طبقه بندي عوامل ساخت سرمایه اجتماعی ............................................................................................. 29 - جدول ( 2
4) : مدل پاکستون براي سرمایه اجتماعی ...................................................................................................... 42 - جدول ( 2
4) : ابعاد سرمایه اجتماعی از دیدگاه برخی صاحب نظران .............................................................................. 53 - جدول ( 2
5) : تعاریف منتخب سرمایه فکري ............................................................................................................... 56 - جدول ( 2
6): مدل هایی جهت اندازه گیري سرمایه فکري ............................................................................................. 78 - جدول( 2
1): جامعه آماري و نمونه ............................................................................................................................ 91 - جدول ( 3
2):پایایی پرسشنامه سرمایه فکري.................................................................................................................. 92 - جدول( 3
3): پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی ............................................................................................................. 93 - جدول( 3
و آزمون کرویت بارتلت براي سرمایه فکري .................................................................. 95 KMO 4): شاخص - جدول( 3
5): واریانس توضیح داده شده توسط فاکتورهاي استخراج شده براي سرمایه فکري .......................................... 95 - جدول( 3
6):ماتریس همبستگی دوران یافته پرسشنامه سرمایه فکري............................................................................... 97 - جدول( 3
و آزمون کرویت بارتلت براي سرمایه اجتماعی ............................................................... 98 KMO 7):شاخص - جدول( 3
8): واریانس توضیح داده شده توسط فاکتورهاي استخراج شده براي سرمایه اجتماعی ...................................... 98 - جدول( 3
9):ماتریس همبستگی دوران یافته پرسشنامه سرمایه اجتماعی ........................................................................... 99 - جدول( 3
1 ): توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان ......................................................................................... 103 - جدول( 4
2): توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ................................................................................... 104 - جدول ( 4
3): توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ...................................................................... 105 - جدول ( 4
4): توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ................................................................................. 106 - جدول( 4
5) : توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ............................................................................... 107 - جدول ( 4
6) : توزیع فراوانی مربوط به وضعیت استخدامیپاسخ دهندگان .................................................................... 108 - جدول ( 4
7) : وضعیت توصیفی متغیر وابسته و ابعاد آن ............................................................................................. 109 - جدول ( 4
8) : وضعیت توصیفی متغیر مستقل و ابعاد آن............................................................................................. 109 - جدول ( 4
9) : نتیجه آزمون نرمال بودن متغیرهاي وابسته ............................................................................................. 110 - جدول( 4
10 ) : نتیجه آزمون نرمال بودن متغیرهاي مستقل .......................................................................................... 111 - جدول( 4
11 ) : آزمون میانگین یک جامعه سرمایه فکري ......................................................................................... 112 - جدول ( 4
یک نمونه اي سرمایه فکري .............................................................................................. 112 T 12 ) : آزمون - جدول( 4
13 ) : آزمون میانگین یک جامعه سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 114 - جدول( 4
ط
یک نمونه اي سرمایه اجتماعی ........................................................................................... 114 T 14 ) : آزمون - جدول( 4
15 ) : ضریب همبستگی بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري ....................................................................... 116 - جدول( 4
16 ) : برازش مدل رگرسیونی بین سرمایه فکري و سرمایه اجتماعی............................................................... 117 - جدول( 4
117 ......................................................................................... F 17 ) : معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
18 ) : محاسبه معادله رگرسیون دو متغیر ..................................................................................................... 118 - جدول( 4
19 ) : همبستگی بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ................................................................ 119 - جدول( 4
20 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی با سرمایه فکر ................................................ 120 - جدول( 4
120 ............................................................................... F 21 ) :محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
22 ) : محاسبه معادله رگرسیون بعدشناختی ................................................................................................. 121 - جدول( 4
23 ) :همبستگی بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ............................................................... 122 - جدول( 4
24 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري........................................... 123 - جدول( 4
123 .............................................................................. F 25 ) : محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
26 ) :محاسبه معادله رگرسیون بعدساختاري ................................................................................................ 124 - جدول( 4
27 ) :همبستگی بین بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ............................................................... 125 - جدول( 4
28 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ........................................... 126 - جدول( 4
126 ............................................................................... F 29 ) :محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
30 ) : محاسبه معادله رگرسیون بعد ارتباطی ................................................................................................ 127 - جدول( 4
31 ) : آزمون فریدمن براي اولویت بندي ابعاد سرمایه اجتماعی..................................................................... 128 - جدول( 4
32 ) : ابعاد سرمایه اجتماعی بر حسب اولویت ............................................................................................. 128 - جدول( 4
33 ) : آزمون فریدمن براي اولویت بندي ابعاد سرمایه فکري ........................................................................ 129 - جدول( 4
34 ) : ابعاد سرمایه فکري برحسب اولویت .................................................................................................. 129 - جدول( 4
35 ): محدوده دامنه شاخص و خوبی برازش ............................................................................................... 131 - جدول( 4
36 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 133 - جدول( 4
37 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 136 - جدول( 4
38 ): برازش مناسب مدل بر اساس نرم افزار لیزرل ....................................................................................... 139 - جدول( 4
39 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ....................................................................................... 142 - جدول( 4
40 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 145 - جدول( 4
ي
فهرست نمودارها
1): نمودار کتل مربوط به 3 مولفه سرمایه فکري ............................................................................................ 96 - نمودار( 3
2) : نمودار کتل مربوط به 3 بعد سرمایه اجتماعی .......................................................................................... 99 - نمودار( 3
1): توزیع درصد فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان ................................................................................ 103 - نمودار( 4
2): توزیع درصد فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ......................................................................... 104 - نمودار ( 4
3): توزیع درصد فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ............................................................ 105 - نمودار ( 4
4): توزیع درصد فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ....................................................................... 106 - نمودار( 4
5) : توزیع درصد فراوانی مربوط به پست سازمانی پاسخ دهندگان ............................................................... 107 - نمودار ( 4
6) : توزیع درصد فراوانی مربوط به وضعیت استخدامیپاسخ دهندگان ........................................................... 108 - نمودار ( 4
7) : هیستوگرام سرمایه فکریکارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ............................................ 113 - نمودار( 4
8) : هیستوگرام سرمایه اجتماعی کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ..................................... 115 - نمودار( 4
9) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی .................................................................................... 118 - نمودار ( 4
10 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................. 121 - نمودار ( 4
11 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................... 124 - نمودار( 4
12 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................... 127 - نمودار( 4
13 ):مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین غیر استاندارد ................................................. 132 - نمودار( 4
14 ):مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین استاندارد....................................................... 133 - نمودار( 4
15 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه فکري ............................................................................................. 134 - نمودار( 4
16 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین غیر استاندارد ................................................ 135 - نمودار( 4
17 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین استاندارد ...................................................... 137 - نمودار( 4
18 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه فکري در تحلیل عاملی تاییدي.......................................................... 138 - نمودار( 4
19 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین غیر استاندارد ............................................ 139 - نمودار( 4
20 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین استاندارد .................................................. 140 - نمودار( 4
21 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه اجتماعی ......................................................................................... 141 - نمودار( 4
22 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین غیر استاندارد ........................................... 142 - نمودار( 4
23 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین استاندارد .................................................. 143 - نمودار( 4
24 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه اجتماعی در تحلیل عاملی تاییدي ...................................................... 144 - نمودار( 4
25 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت مفهومی ........................................................................................... 145 - نمودار( 4
26 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت تخمین غیر استاندارد ........................................................................ 145 - نمودار( 4
ك
27 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت تخمین استاندارد .............................................................................. 146 - نمودار( 4
28 ): مقایسه بار عاملی مؤلف هها.................................................................................................................
مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد اندیشه اسلامی 2 مبحث قلمرو دین همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 4 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
دانلود خلاصه کتاب چگونه تحقیق کنیم؟- ارشد پیام نور به همراه آرشیو نمونه سوالات تمام فصول دانلود پاورپوینت و خلاصه کتاب چگونه تحقيق كنيم؟ خلاصه کتاب چگونه تحقيق كنيم؟ درس روش تحقيق پيشرفته تاليف لورن بلکستر، کریستینا هیوز، ملکم تایت ترجمه عیسی ابراهیم زاده ، ابوالفضل ... ...
نام فایل : آئین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 62 حجم : 2726 کیلوبایت **ماده ۲۲ - تشخیص صلاحیت و طبقهبندی مهندسین مشاور و پیمانکاران توسط سازمان بر اساس آییننامه مصوب هیأت وزیران صورت خواهدگرفت.ارجاع کار به مهندسین مشاور و ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث تاریخ پزشکی ایرانی اسلامی همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 21 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
این فایل مناسب برای ارائه و کنفرانس به صورت پاورپوینت قابل ویرایش در 58 اسلاید امکان دانلود فوری دارد. ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث حقوق دانشجویی همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 10 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf اهداف ... ...
بررسی اثر تراکم مرطوب بر کار مصرفی کمپرسور توربينهای 11گازي - word (..doc) - عمران - قسمتی از متن : 2 اولين همايش تخصصي ترموديناميك ايران آبان 86- دانشگاه اصفهان بررسی اثر تراکم مرطوب بر کار مصرفی کمپرسور توربينهای گازي نويد تدبيری رودي1 ، علی اکبر ... ...
جزوات بصورت فایل های پی دی اف میباشند که براتون قرار دادیم. ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث نگاهی نو به نهضت حسینی همراه با پاسخ شامل: 7 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf اهداف ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث اخلاق شهروندی می باشد. تعداد جلسات : 6 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ... ...
دانلود حل المسائل فیزیک هسته ای کرین (فارسی) pdf با کیفیت عالی در این جزوه برخی از سوالات کتاب فیزیک هسته ای کرین با شماره مسائل بصورت پی دی اف و کامل برای شما دانشجوی عزیز جهت استفاده مفید و موفقیت در این درس قرار داده شده است که مشخصات حل المسائل فیزیک هسته ای کرین به ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث جریان های نوظهور سلفی گری می باشد. تعداد جلسات : 4 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ... ...
مدیریت استراتژیک منابع انسانی مایکل آرمسترانگ ترجمه اعرابی ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت الدرس الثانی (صِناعَةُ التلَّميع في الْدََبِ الفْارِسيِّ، اسِمُ الفْاعِلِ وَ اسْمُ المَْفعولِ و اسْمُ المُْبالغََةِ) درس 2 عربی یازدهم انسانیفرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 پوشش کامل درس به همراه معنای ... ...
دانلود پاورپوینت مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه (CAPM) با فرمت ppt ودر 37 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه (CAPM) تولد مدل: CAPM این مدل در سال 1964توسط یک اقتصاددان مالی انگلیسی به نام آقای ویلیام شارپ در کتاب تئوری ... ...
دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک دکتر لطف الله فروزنده با فرمت ppt ودر 278 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک دکتر لطف الله فروزنده طرح درس و اهداف درس مدیریت استراتژیک در رشته مدیریت بازرگانی : استراتژی تصویر جامعی از ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت پودمان جست و جو و جمع آوری اطلاعات کار و فناوری پایه هفتم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پاورپوینت با محیط حرفه ای منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، اشکال و تصاویر متحرک بسیار زیبابا توجه بر اینکه این پاورپوینت ... ...
نام فایل : ریاضی چهارم ابتدایی - کسر فرمت : .ppt تعداد صفحه/اسلاید : 13 حجم : 499 کیلوبایت بنام خداکسر ریاضی چهارم ابتدایی شکل زیر به چند قسمت مساوی تقسیم شده است آفرین به 3قسمت مساوی به این شکل با دقت نگاه کن مثل شکل قبل اما این بار به چند قسمت مساوی تقسیم شده است؟ ... ...
دانلود جزوه [آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان] - آنه مک گراث - حسین زارع وسوسن علیزاده فرد + 3 دوره نمونه سوال با پاسخنامه 1211618 - pdf شامل دو فایل: جزوه خلاصه کتاب آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان در 56 صفحه + 3 دوره نمونه سوال پیام نور به همراه پاسخنامه کد درس ... ...
جزوه درس انرژی های تجدید پذیر برای دانلود مشخصات دانشگاه: علم و صنعت ایران استاد: دکتر قندهاریون فرمت: PDF پی دی اف - قابل اجرا بر روی هر سیستم و دستگاه کیفیت: بسیار عالی تعداد صفحات: 51 دانلود نمونه ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چهار ضلعی ها ریاضی پایه هشتمفرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 12منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسیبا توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش ... ...
نسخه صوتی کتاب تئوری انتخاب درآمدی بر روان شناسی امید نوشته : دکتر ویلیام گلسر ترجمه : دکتر علی صاحبی اگر در دانلود و دریافت مشکل داشتید با این شماره مطرح کنید ۰۹۳۸۰۳۱۷۸۰۰ ... ...
مشخصات جزوه عالی خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها: دانشگاه: امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) استاد: دکتر محمدجواد حافظی فرمت: PDF پی دی اف نوع: دست نویس کیفیت: عالی دانشکده: مهندسی پلیمر و رنگ ... ...
نام فایل : تفاوت های فرهنگی در مذاکره فرمت : .pptx تعداد صفحه/اسلاید : 19 حجم : 84 کیلوبایت تفاوت های فرهنگی در مذاکرهمذاکرات فرهنگیمذاکره فرآیندی است که از طریق آن حداقل دو طرف می کوشند به توافقی در خصوص موضوعات مورد علاقه شان دست یابند. وقتی مذاکره با افرادی از کشوری ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت آشنایی با بسیج درس 4 آمادگی دفاعی پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 19 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت های استاندارد و بک گراندهای متنوع و زیبا متناسب با ... ...