پیوند ها
آمار بازدید سایت
چکیده
سرمایه اجتماعی موضوعی بین رشته اي است که در سال هاي اخیر به طور روز افزونی مورد توجه صاحب
نظران حوزه هاي مختلف علوم، به ویژه حوزه مدیریت و اقتصاد قرار گرفته است. در این میان نیز سازمان
هایی مانند سازمان آموزش و پرورش می تواند از طریق ایجاد، تقویت و گسترش این سرمایه هاي ناملموس
اما ارزشمند، اثربخشی و کارایی خود را بهبود بخشند.از این رو، هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط
بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان می باشد.روش پژوهش،
توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماري این پژوهش کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان
1389 می باشد که تعداد آن ها 1108 نفر است. روش نمونه گیري ، تصادفی طبقه - کردستان در سال 90
اي است وبراي انتخاب از بین ادارات آموزش و پرورش استان که داراي 16 منطقه آموزشی بود از روش
نمونه گیري خوشه اي استفاده شد که حجم نمونه 286 نفرمی باشد.ابزار گردآوري داده ها و اطلاعات
شامل دو پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري است که اعتبار آن ها با روش آلفاي کرونباخ به
0تعیین شد.در این پژوهش میزان سرمایه اجتماعی با ابعاد سه گانه آن یعنی بعد / 0 و 806 / ترتیب 798
ساختاري،بعد شناختی و بعد ارتباطی مورد اندازه گیري قرار گرفت و ارتباط هر یک از این ابعاد با سرمایه
فکري از طریق ضریب همبستگی پیرسون، براي سنجش میزان سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري از طریق
تک گروهی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. T آزمون
نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها حاکی از آن است که:
-1 بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط مثبت و معنی
داري وجود دارد.
-2 بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت و معنی داري وجود دارد.
-3 بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت و معنی داري وجود دارد.
-4 بین بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري در سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ارتباط
مثبت ومعنی داري وجود دارد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش ....................................................................................................... 1
-1-1 مقدمه ....................................................................................................................... 2
-2-1 بیان مساله ................................................................................................................... 3
-3-1 ضرورت و اهمیت مساله ................................................................................................... 5
-4-1 اهداف پژوهش ............................................................................................................ 7
-1-4-1 هدف اصلی پژوهش ................................................................................................ 7
-2-4-1 اهداف فرعی ........................................................................................................ 7
-5-1 پرسش هاي پژوهش ....................................................................................................... 7
-1-5-1 پرسش اصلی پژوهش ........................................................................................... 7
-2-5-1 پرسش هاي فرعی پژوهش ...................................................................................... 7
-6-1 فرضیه هاي پژوهش ........................................................................................................ 8
-1-6-1 فرضیه اصلی ..................................................................................................... 8
-2-6-1 فرضیات فرعی ................................................................................................... 8
-7-1 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ....................................................................................... 8
-1-7-1 تعریف مفهومی سرمایه اجتماعی .................................................................................. 8
-2-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه اجتماعی .................................................................................. 8
-3-7-1 تعریف مفهومی سرمایه فکري ..................................................................................... 9
-4-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه فکري ..................................................................................... 9
-5-7-1 تعریف مفهومی سرمایه انسانی ...................................................................................... 9
-6-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه رابطه اي( مشتري ) ....................................................................... 9
-7-7-1 تعریف عملیاتی سرمایه ساختاري ................................................................................ 10
-8-7-1 تعریف عملیاتی عنصر ساختاري ................................................................................. 10
-9-7-1 تعریف مفهومی روابط شبکه اي ................................................................................. 10
-10-7-1 تعریف عملیاتی پیکربندي روابط شبکه اي .................................................................... 10
-11-7-1 تعریف عملیاتی سازمان مناسب ................................................................................ 10
-12-7-1 تعریف عملیاتی عنصر شناختی ................................................................................. 11
-13-7-1 تعریف عملیاتی زبان و کدهاي مشترك....................................................................... 11
-14-7-1 تعریف عملیاتی حکایات مشترك ............................................................................. 11
ب
-15-7-1 تعریف عملیاتی عنصر رابطه اي ................................................................................ 11
-16-7-1 تعریف مفهومی اعتماد ......................................................................................... 11
-17-7-1 تعریف مفهومی الزامات و انتظارات ........................................................................... 11
-18-7-1 تعریف مفهومی هویت.......................................................................................... 12
-8-1 قلمرو پژوهش ........................................................................................................... 12
-1-8-1 قلمرو مکانی پژوهش ............................................................................................. 12
-2-8-1 قلمرو زمانی پژوهش .............................................................................................. 12
-9-1 جمع بندي و نتیجه گیري ................................................................................................ 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش ......................................................................................... 13
-1-2 مقدمه ..................................................................................................................... 14
-2-2 سرمایه در مفهوم کلاسیک و جدید .................................................................................... 14
-3-2 تعاریف ارائه شده از سرمایه اجتماعی .................................................................................. 16
-1-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بوردیو .......................................................................... 16
-2-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمزکلمن .......................................................................... 17
-3-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پاتنام ......................................................................... 19
-4-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه نان لین ............................................................................... 21
-5-3-2 سرمایه اجتماعی از دیدگاه فرانسیس فوکویاما .................................................................. 22
-4-2 تعاریف دیگر از سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 24
-5-2 تبار شناسی و زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی ........................................................................... 26
-6-2 بررسی نظریه هاي پیرامون سرمایه اجتماعی ............................................................................ 28
-1-6-2 عوامل ساخت سرمایه اجتماعی .................................................................................. 28
-1-1-6-2 عوامل نهادي ............................................................................................... 29
-2-1-6-2 عوامل خودجوش .......................................................................................... 29
-3-1-6-2 عوامل بیرونی .............................................................................................. 30
-4-1-6-2 عوامل طبیعی ............................................................................................... 30
-2-7-2 تئوري هاي سرمایه اجتماعی .................................................................................... 31
-1-2-7-2 تئوري پیوندهاي ضعیف .................................................................................. 31
-2-2-7-2 تئوري شکاف ساختاري .................................................................................. 31
-3-2-7-2 تئوري منابع اجتماعی ..................................................................................... 32
-8-2 نشانه هاي ضعف سرمایه اجتماعی در سازمان .......................................................................... 33
ج
-9-2 مدلهایی براي سنجش سرمایه اجتماعی ................................................................................. 33
-1-9-2 مدل کیفی سرمایه اجتماعی ...................................................................................... 33
-2-9-2 مدل کمی براي اندازه گیري سرمایه اجتماعی .................................................................. 37
-10-2 مزایاي سرمایه اجتماعی ................................................................................................ 38
-11-2 خطرات ناشی از بکار گیري سرمایه اجتماعی ........................................................................ 39
-12-2 معرفی مدل هاي مختلف سرمایه اجتماعی ............................................................................ 40
40 .......................................................... ( -1-12-2 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال ( 1998
40 .............................................. ( -2-12-2 مدل سرمایه اجتماعی و ایجاد ارزش تساي و گوشال ( 1998
41 ..................................................................... ( -3-12-2 مدل سرمایه اجتماعی پاکستون ( 1999
-4-12-2 مدل ساختاري سرمایه اجتماعی پاتنام و کلمن................................................................ 42
43 ........................................................................( -5-12-2 مدل سرمایه اجتماعی استون ( 2001
43 ...................................................................... ( -6-12-2 مدل سرمایه اجتماعی هدسون ( 2005
-13-2 مدل هاي دیگر سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 45
-12-2 انتخاب مدل مورد استفاده و دلیل انتخاب ............................................................................ 47
-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس مدل هاي ارائه شده .................................................................. 47
-1-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی براساس مدل ناهاپیت و گوشال ....................................................... 47
-1-1-13-2 عنصر ساختاري ......................................................................................... 47
-1-1-1-13-2 روابط شبکه اي................................................................................... 48
-2-1-1-13-2 پیکربندي روابط شبکه اي ........................................................................ 48
-3-1-1-13-2 سازمان مناسب .................................................................................... 48
-2-1-13-2 عنصر شناختی ........................................................................................... 48
-1-2-1-13-2 زبان و کدهاي مشترك ........................................................................... 48
-2-2-1-13-2 حکایات مشترك ................................................................................. 48
-3-1-13-2 عنصر رابطه اي ........................................................................................... 49
-1-3-1-13-2 اعتماد ............................................................................................. 49
-2-3-1-13-2 هنجارها ........................................................................................... 49
-3-3-1-13-2 الزامات و انتظارات ............................................................................... 49
-4-3-1-13-2 هویت ............................................................................................. 49
-2-13-2 ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس دسته بندي گروه کندي دانشگاه هاروارد .................................. 50
-1-2-13-2 اعتماد ..................................................................................................... 50
د
-2-8-13-2 مشارکت سیاسی ........................................................................................ 50
-3-2-13-2 مشارکت و رهبري مدنی ............................................................................... 50
-4-2-13-2 پیوند هاي اجتماعی غیر رسمی ......................................................................... 51
-5-2-13-2 بخشش و روحیه داوطلبی ............................................................................... 51
-6-2-13-2 مشارکت مذهبی ........................................................................................ 51
-7-2-13-2 عدالت در مشارکت مدنی .............................................................................. 51
-8-2-13-2 تنوع معاشرت ها و دوستی ها ........................................................................... 52
-9-2-13-2 بعد ساختاري ............................................................................................ 52
-10-2-13-2 بعد شناختی ............................................................................................ 52
-11-2-13-2 بعد ارتباطی ............................................................................................ 52
-14-2 اهمیت سرمایه اجتماعی در بحث هاي سازمان و مدیریت ........................................................... 54
-15-2 تعاریف ارائه شده از سرمایه فکري ................................................................................... 55
-1-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه استوارت ............................................................................. 55
-2-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس ................................................................................. 55
-3-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه ادوینسون و مالون.................................................................... 55
-4-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه بنتیس و هالند ........................................................................ 55
-5-15-2 سرمایه فکري از دیدگاه روس و همکاران .................................................................... 56
-16-2 معرفی مدلهاي مختلف سرمایه فکري ................................................................................. 58
-1-16-2 مدل ادوینسون و مالون.......................................................................................... 58
-2-16-2 مدل بروکینگ .................................................................................................. 60
-3-16-2 مدل روس و همکاران .......................................................................................... 61
-4-16-2 مدل استیوارت .................................................................................................. 64
-5-16-2 مدل سالیوان ..................................................................................................... 65
-6-16-2 مدل بونفرر ...................................................................................................... 66
-7-16-2 مدل بنتیس....................................................................................................... 67
-8-16-2 مدل هانس و لاواندال........................................................................................... 68
-9-16-2 مدل لین.......................................................................................................... 69
-17-2 ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل هاي ارائه شده .................................................................... 69
-1-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل ادوینسون و مالون ........................................................... 69
-2-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بروکینگ ................................................................... 70
ه
-3-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل روس و همکاران ........................................................... 70
-4-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل استیوارت .................................................................... 71
-5-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل سالیوان ...................................................................... 71
-6-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل بونفرر ....................................................................... 72
-7-17-2 ابعاد سرمایه فکري بر اساس مدل بنتیس ....................................................................... 72
-1-7-17-2 انواع مشتري .............................................................................................. 73
-8-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل هانس و لاواندال ............................................................ 73
-9-17-2 ابعاد سرمایه فکري براساس مدل لین ........................................................................... 73
-18-2 انتخاب مدل مورد استفاده و دلیل انتخاب ............................................................................ 76
-19-2 مدل هاي ارائه شده براي اندازه گیري و گزارش دهی سرمابه فکري ............................................... 77
-20-2 چهار چوب مفهومی پژوهش .......................................................................................... 79
-21-2 پیشینه پژوهش .......................................................................................................... 80
1-21-2 پیشینه سرمایه اجتماعی ........................................................................................... 80
-1-1-21-2 پژوهش هاي داخلی ..................................................................................... 80
-2-1-21-2 پژوهش هاي خارجی .................................................................................... 82
-2-21-2 پیشینه سرمایه فکري ............................................................................................ 84
-1-2-21-2 پژوهش هاي داخلی ..................................................................................... 84
-2-2-21-2 تحقیقات خارجی ........................................................................................ 84
-3-21-2 پیشینه رابطه سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري ................................................................. 85
-1-3-21-2 پژوهش هاي داخلی ...................................................................................... 85
-22-2 جمع بندي و نتیجه گیري .............................................................................................. 86
فصل سوم: روش شناسی پژوهش ............................................................................................ 88
-1-3 مقدمه ..................................................................................................................... 89
-2-3 روش پژوهش ............................................................................................................ 89
-3-3 فرایند پژوهش ............................................................................................................ 89
-4-3 جامعه آماري ............................................................................................................. 90
-5-3 حجم نمونه و روش محاسبه ............................................................................................. 90
-6-3 روش نمونه گیري ........................................................................................................ 90
-7-3 ابزار گردآوري ........................................................................................................... 92
-1-7-3 مطالعات کتاب خانه اي .......................................................................................... 92
و
-2-7-3 پژوهش هاي میدانی .............................................................................................. 92
-8-3 روایی و پایایی ........................................................................................................... 92
-1-8-3 پایایی .............................................................................................................. 92
-2-8-3 روایی ( اعتبار ) ................................................................................................... 93
-9-3 تحلیل عاملی ............................................................................................................. 93
-1-9-3 ویژگیهاي لازم ماتریس همبستگی براي تحلیل عاملی .......................................................... 93
-1-1-9-3 ترکیب ماتریس داده ها.................................................................................... 93
-2-1-9-3 حجم نمونه ................................................................................................. 94
-3-1-9-3 شاخص رابطه .............................................................................................. 94
-4-1-9-3 مستقل بودن اندازه گیري .................................................................................. 94
94 ............................................................................................... KMO -5-1-9-3 معیار
-6-1-9-3 مناسب بودن داده ها از طریق آزمون بارتلت ............................................................. 94
-7-1-9-3 معیار درصد تجمعی واریانس ............................................................................. 94
-10-3 تفسیر.................................................................................................................... 94
-11-3 نتایج تحلیل عاملی اکتشافی سرمایه فکري به روش مولفه هاي اصلی .............................................. 95
-12-3 نتایج تحلیل عاملی اکتشافی سرمایه اجتماعی به روش مولفه هاي اصلی ............................................ 98
-13-3 استخراج عامل ها .................................................................................................... 100
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داد هها ...................................................................................... 101
-1-4 مقدمه ................................................................................................................... 102
-2-4 روش هاي آماري مورد استفاده ....................................................................................... 102
-3-4 تحلیل هاي آماري ..................................................................................................... 102
-1-3-4 تحلیل هاي آماري توصیفی .................................................................................... 102
-1-1-3-4 اطلاعات دموگرافیک ................................................................................... 102
-2-3-4 آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها : ............................................................................. 110
110 ............................ (K- S) -1-2-3-4 آزمون کولموگروف اسمیرنوف براي بررسی نرمال بودن متغیر ها
-2-2-3-4 بررسی وضعیت سرمایه فکري سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ............................ 111
-3-2-3-4 بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ........................ 113
-4-4 آزمون فرضیات پژوهش............................................................................................... 116
-1-4-4 فرضیه اصلی ..................................................................................................... 116
-1-1-4-4 برازش مدل رگرسیونی .................................................................................. 117
ز
-2-4-4 فرضیات فرعی .................................................................................................. 119
-1-1-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 120
-2-2-4-4 بعد ساختاري سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و معنی داري در ایجاد سرمایه فکري سازمان آموزش و
پرورش استان کردستان دارد. .......................................................................................... 122
-1-2-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 123
-3-2-4-4 بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و معنی داري در ایجاد سرمایه فکري سازمان آموزش و
پرورش استان کردستان دارد. .......................................................................................... 125
-1-3-2-4-4 برازش مدل رگرسیونی ........................................................................... 126
-5-4 جدول معنی داري آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندي ابعاد سرمایه اجتماعی .............................. 128
-6-4 جدول معنی داري آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندي ابعاد سرمایه فکري .................................. 129
-7-4 مدل معادلات ساختاري ............................................................................................... 130
-8-4 تحلیل عاملی تاییدي متغیر هاي پژوهش............................................................................... 131
-9-4 تحلیل عاملی تاییدي ................................................................................................... 131
فصل پنجم: نتیجه گیري و پیشنهادات ..................................................................................... 148
-1-5 مقدمه ................................................................................................................... 149
-2-5 تفسیر نتایج حاصل از اطلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش ......................................................... 149
-3-5 فرضیه اصلی ............................................................................................................ 150
-4-5 فرضیه فرعی اول ........................................................................................................ 150
-5-5 فرضیه فرعی دوم ....................................................................................................... 151
-6-5 فرضیه فرعی سوم ...................................................................................................... 152
-7-5 بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی بین کارکنانادارات آموزش و پرورش استان کردستان .......................... 152
-8-5 بررسی وضعیت سرمایه فکري بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان کردستان ........................... 153
-9-5 محدودیت هاي پژوهش ............................................................................................... 153
-10-5 پیشنهادات ............................................................................................................ 154
-1-10-5 پیشنهادات پژوهشی ........................................................................................... 154
-2-10-5 پیشنهادات اجرایی ............................................................................................ 154
پیوست ها ......................................................................................................................... 156
منابع و مآخذ ..................................................................................................................... 162
ح
فهرست جداول
1): تحول نظریه هاي سرمایه ......................................................................................................................... 15 - جدول( 2
2) : تعاریف، اهداف، تحلیل و منافع حاصل از سرمایه اجتماعی..................................................................... 25 - جدول ( 2
3) : طبقه بندي عوامل ساخت سرمایه اجتماعی ............................................................................................. 29 - جدول ( 2
4) : مدل پاکستون براي سرمایه اجتماعی ...................................................................................................... 42 - جدول ( 2
4) : ابعاد سرمایه اجتماعی از دیدگاه برخی صاحب نظران .............................................................................. 53 - جدول ( 2
5) : تعاریف منتخب سرمایه فکري ............................................................................................................... 56 - جدول ( 2
6): مدل هایی جهت اندازه گیري سرمایه فکري ............................................................................................. 78 - جدول( 2
1): جامعه آماري و نمونه ............................................................................................................................ 91 - جدول ( 3
2):پایایی پرسشنامه سرمایه فکري.................................................................................................................. 92 - جدول( 3
3): پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی ............................................................................................................. 93 - جدول( 3
و آزمون کرویت بارتلت براي سرمایه فکري .................................................................. 95 KMO 4): شاخص - جدول( 3
5): واریانس توضیح داده شده توسط فاکتورهاي استخراج شده براي سرمایه فکري .......................................... 95 - جدول( 3
6):ماتریس همبستگی دوران یافته پرسشنامه سرمایه فکري............................................................................... 97 - جدول( 3
و آزمون کرویت بارتلت براي سرمایه اجتماعی ............................................................... 98 KMO 7):شاخص - جدول( 3
8): واریانس توضیح داده شده توسط فاکتورهاي استخراج شده براي سرمایه اجتماعی ...................................... 98 - جدول( 3
9):ماتریس همبستگی دوران یافته پرسشنامه سرمایه اجتماعی ........................................................................... 99 - جدول( 3
1 ): توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان ......................................................................................... 103 - جدول( 4
2): توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ................................................................................... 104 - جدول ( 4
3): توزیع فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ...................................................................... 105 - جدول ( 4
4): توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ................................................................................. 106 - جدول( 4
5) : توزیع فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ............................................................................... 107 - جدول ( 4
6) : توزیع فراوانی مربوط به وضعیت استخدامیپاسخ دهندگان .................................................................... 108 - جدول ( 4
7) : وضعیت توصیفی متغیر وابسته و ابعاد آن ............................................................................................. 109 - جدول ( 4
8) : وضعیت توصیفی متغیر مستقل و ابعاد آن............................................................................................. 109 - جدول ( 4
9) : نتیجه آزمون نرمال بودن متغیرهاي وابسته ............................................................................................. 110 - جدول( 4
10 ) : نتیجه آزمون نرمال بودن متغیرهاي مستقل .......................................................................................... 111 - جدول( 4
11 ) : آزمون میانگین یک جامعه سرمایه فکري ......................................................................................... 112 - جدول ( 4
یک نمونه اي سرمایه فکري .............................................................................................. 112 T 12 ) : آزمون - جدول( 4
13 ) : آزمون میانگین یک جامعه سرمایه اجتماعی ....................................................................................... 114 - جدول( 4
ط
یک نمونه اي سرمایه اجتماعی ........................................................................................... 114 T 14 ) : آزمون - جدول( 4
15 ) : ضریب همبستگی بین سرمایه اجتماعی و سرمایه فکري ....................................................................... 116 - جدول( 4
16 ) : برازش مدل رگرسیونی بین سرمایه فکري و سرمایه اجتماعی............................................................... 117 - جدول( 4
117 ......................................................................................... F 17 ) : معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
18 ) : محاسبه معادله رگرسیون دو متغیر ..................................................................................................... 118 - جدول( 4
19 ) : همبستگی بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ................................................................ 119 - جدول( 4
20 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد شناختی سرمایه اجتماعی با سرمایه فکر ................................................ 120 - جدول( 4
120 ............................................................................... F 21 ) :محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
22 ) : محاسبه معادله رگرسیون بعدشناختی ................................................................................................. 121 - جدول( 4
23 ) :همبستگی بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ............................................................... 122 - جدول( 4
24 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد ساختاري سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري........................................... 123 - جدول( 4
123 .............................................................................. F 25 ) : محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
26 ) :محاسبه معادله رگرسیون بعدساختاري ................................................................................................ 124 - جدول( 4
27 ) :همبستگی بین بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ............................................................... 125 - جدول( 4
28 ) : برازش مدل رگرسیونی بین بعد رابطه اي سرمایه اجتماعی با سرمایه فکري ........................................... 126 - جدول( 4
126 ............................................................................... F 29 ) :محاسبه معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون - جدول( 4
30 ) : محاسبه معادله رگرسیون بعد ارتباطی ................................................................................................ 127 - جدول( 4
31 ) : آزمون فریدمن براي اولویت بندي ابعاد سرمایه اجتماعی..................................................................... 128 - جدول( 4
32 ) : ابعاد سرمایه اجتماعی بر حسب اولویت ............................................................................................. 128 - جدول( 4
33 ) : آزمون فریدمن براي اولویت بندي ابعاد سرمایه فکري ........................................................................ 129 - جدول( 4
34 ) : ابعاد سرمایه فکري برحسب اولویت .................................................................................................. 129 - جدول( 4
35 ): محدوده دامنه شاخص و خوبی برازش ............................................................................................... 131 - جدول( 4
36 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 133 - جدول( 4
37 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 136 - جدول( 4
38 ): برازش مناسب مدل بر اساس نرم افزار لیزرل ....................................................................................... 139 - جدول( 4
39 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ....................................................................................... 142 - جدول( 4
40 ): برازش مناسب مدل براساس نرم افزار لیزرل ........................................................................................ 145 - جدول( 4
ي
فهرست نمودارها
1): نمودار کتل مربوط به 3 مولفه سرمایه فکري ............................................................................................ 96 - نمودار( 3
2) : نمودار کتل مربوط به 3 بعد سرمایه اجتماعی .......................................................................................... 99 - نمودار( 3
1): توزیع درصد فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان ................................................................................ 103 - نمودار( 4
2): توزیع درصد فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ......................................................................... 104 - نمودار ( 4
3): توزیع درصد فراوانی مربوط به میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ............................................................ 105 - نمودار ( 4
4): توزیع درصد فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخ دهندگان ....................................................................... 106 - نمودار( 4
5) : توزیع درصد فراوانی مربوط به پست سازمانی پاسخ دهندگان ............................................................... 107 - نمودار ( 4
6) : توزیع درصد فراوانی مربوط به وضعیت استخدامیپاسخ دهندگان ........................................................... 108 - نمودار ( 4
7) : هیستوگرام سرمایه فکریکارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ............................................ 113 - نمودار( 4
8) : هیستوگرام سرمایه اجتماعی کارکنان سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ..................................... 115 - نمودار( 4
9) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی .................................................................................... 118 - نمودار ( 4
10 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................. 121 - نمودار ( 4
11 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................... 124 - نمودار( 4
12 ) : هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی ................................................................................... 127 - نمودار( 4
13 ):مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین غیر استاندارد ................................................. 132 - نمودار( 4
14 ):مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین استاندارد....................................................... 133 - نمودار( 4
15 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه فکري ............................................................................................. 134 - نمودار( 4
16 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین غیر استاندارد ................................................ 135 - نمودار( 4
17 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه فکري در حالت تخمین استاندارد ...................................................... 137 - نمودار( 4
18 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه فکري در تحلیل عاملی تاییدي.......................................................... 138 - نمودار( 4
19 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین غیر استاندارد ............................................ 139 - نمودار( 4
20 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین استاندارد .................................................. 140 - نمودار( 4
21 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه اجتماعی ......................................................................................... 141 - نمودار( 4
22 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین غیر استاندارد ........................................... 142 - نمودار( 4
23 ): مدل اندازه گیري بعدهاي سرمایه اجتماعی در حالت تخمین استاندارد .................................................. 143 - نمودار( 4
24 ): معناداري ضرایب بعدهاي سرمایه اجتماعی در تحلیل عاملی تاییدي ...................................................... 144 - نمودار( 4
25 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت مفهومی ........................................................................................... 145 - نمودار( 4
26 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت تخمین غیر استاندارد ........................................................................ 145 - نمودار( 4
ك
27 ): مدل ساختاري پژوهش در حالت تخمین استاندارد .............................................................................. 146 - نمودار( 4
28 ): مقایسه بار عاملی مؤلف هها.................................................................................................................
مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
فایل ارائه شده تحت عنوان « اصول و مبانی روابط بین الملل 1 » شامل 16 صفحه مطالب مطرح شده توسط استاد می باشد. این فایل مخصوصا برای ورودی 1402 در ترم 2 نگارش شده است. اما اکثر مطالب مشابه جزوه دیگر ورودی ها است. این فایل برای چاپ و پرینت مناسب است. * فایل بارگزاری شده ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث دفاع مقدس می باشد. تعداد جلسات : 9 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ... ...
توضیحات: تحقیق «تأثیر فضای مجازی بر روابط خانوادگی» در ۲۰ صفحه تایپشده با فرمت Word، به بررسی اثرات مثبت و منفی فضای مجازی بر تعاملات میان اعضای خانواده، بهویژه والدین و فرزندان میپردازد. این تحقیق قابل استفاده برای دانشآموزان، دانشجویان، مشاوران خانواده و معلمان ... ...
فرمت فایل: ورد- Word مرجع فایل - قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 20ریاضی ریاضیات علم نظم است و موضوع آن یافتن، توصیف و درک نظمی است که در وضعیتهای ظاهرا پیچیده نهفته است و ابزارهای اصولی این علم ، مفاهیمی هستند که ما را قادر میسازند تا این نظم را توصیف کنیم? ● هدف ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز تعمیر کولر زانتیا قدم بگذارید، با اجزای مختلف سیستم تهویه، علل خرابی و روشهای عیبیابی و تعمیر آنها آشنا شوید و با دستان خود، خنکای دلچسب را به اتومبیل خود هدیه دهید! کولر خودرو، یکی از مهمترین اجزاء آن به خصوص در فصل گرم سال ... ...
جزوه سیستمهای دیجیتال 1 برای دانلود دانشگاه: صنعتی همدان استاد: مهندس دوست محمدی فرمت: PDF پی دی اف کیفیت: بسیار عالی تعداد صفحات: 108 حجم: 33.7 مگابایت رشته: مهندسی برق دانلود نمونه ... ...
دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم ... ...
دوره (آزمون) دستیاری پزشکی تخصصی 1404 با پاسخنامه (گروه A/گروه B/ گروه C و گروه D) ... ...
رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی فهـرســت: - پیشگفـتار - نگرشی به ماهیت انسان - جستجویی برای شناخت خویشتـن - معادلات هفتگانة اکتشاف خویشتـن - معادلـه اول: آنچه از واقعیت خویشـتن آگاهی، بخش محدودی از حقیقت توست - معادله دوم: حقایق محدود بازنمایی شده درآگاهی، ... ...
پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان #دیر_آموز (نیاز خاص آموزشی) ... ...
مقررات بین المللی تجارت و اعتبارات ... ...